“Eskola 2.0” programa Espainian baietsi zen 2009/10 kurtsoaren hasieran. Honen helburua IKTak eskoletara zabaltzea zen, batez ere LHko hirugarren zikloan eta DBHko lehenengo zikloan.
Baina, denborarekin ikusi da nola programa honek ez duela ikasleen ikaskuntza prozesuak hobetzen, eta gainera, kasu askotan kontrako eragina izaten dutela. Hau da, kasu batzuetan kaltegarria ere izan daiteke.
Gainera, esan beharra dago inposaketa moduan jarritako programa dela eta irakasleei ez diela modu didaktiko batean haien klaseak ematen uzten eta dauden arazoei irtenbideak ematen.
Bestalde, programa honek aurreko mendean porrot egin zuen Atenea proiektuaren planteamendua jarraitzen du, hau da, helburu bakarra zentroetan teknologia egotea da, ez irakasleen parte hartzea, proposamen didaktiko eta teknologikoak entzutea, ezta beharrizanak zeintzuk diren entzutea ere. Hortaz, ez da hezkuntzaz eredu berririk, ezta IKTak ikasleei hurbiltzeko proposamen berririk ere.
Orduan, zein asmorekin sortu egin zen programa honek? Eskola 2.0 herri-gastua justifikatzeko asmoarekin baino ez zen sortu. Ekonomiaren aldetik merkatarizazio prozesu bat eman zen, ikaskuntzan ere eragina izan zuena. Hau dela eta, dirua irabazteko asmoarekin Eskola 2.0 programa baietsi zen, ikaskuntza planteamendurik gabe.
Proiektu honen aurrekaria “arbela digitala” deituriko proiektua da, 2003an martxan jarri zena. Ordenagailu bana ematean eta gela bakoitzean bideo-proiektore bat jartzean datza. Dena den, ez zuen curriculumean inolako aldaketarik egin eta diru asko galdu egin zen. Izan ere, ikasleek ez zuten emaitzak hobetzea lortu eta zentroak metodo tradizionalekin jarraitzen zuten.
Emaitzei eta sortutako egoerari erreparatuz, proiektu horretan sartuta zeuden zentroak programa honi ezetz esan zioten, baina honekin ez dut esan nahi TTBBei ezetza esan ziotenik.
Agerian dago teknologia berriek gure gizartean duten eragina, eta normala denez gure hezkuntzan ere. Baina gauza bat da garrantzizko instrumentuak izatea eta beste gauza bat da gure hezkuntzaren bizkar muina izatea edo eta FIN bat soilik izatea.
Eskoletako geletan digitalizazioa emateko hurrengo faktoreak kontuan hartu behar dira:
Hezkuntza zerbait publikoa da, eskubide bezala ulertu behar dena, egitura digitalak erabiltzea, ezagutza eta software libreak bultzatzea, komunitate digitalak sortzea eta hainbat baloreen aldaketa: ezagutza, estrategia pedagogikoak, …
No hay comentarios:
Publicar un comentario